Logománie - Literární noviny 30/2013

26.07.2013 12:24

"Logo, případně s ním spojenou i celou "vizuální identitu" (jak se dnes říká), mají dnes i špičkové kulturní instituce. A i je postihla jakási mánie, která se rozmohla v běžném obchodním světě, mánie loga měnit, upravovat, přepracovávat. I když někdy je taková změna vlastně k lepšímu, ba dokonce zvýrazňuje to, co změna loga většinou popírá - tradici, hrdost na minulost.

Mezi takové pozitivní změny můžeme počítat například změnu loga Alšovy jihočeské galerie, sídlící na Hluboké a v Českých Budějovicích. Grafika dosavadního loga byla zachována: tři tradiční propojená písmena AJG byla jen nově zasazena do plochy vymezené prstencem s textem "SINCE 1953". Tu angličtinu bychom mohli české kulturní instituci zazlívat, ale berme ji jako svého druhu hru s prvky klasických obchodních značek.Nový text odkazuje k 1. lednu 1953, kdy galerie v propůjčených prostorách dnešního jihočeského muzea zahájila svou činnost. Vyseknutí všech vnitřních ploch pak zároveň symbolicky umožňuje průhled na budoucí projekty "optikou" jubilejních šedesáti let galerie."...

ZDROJ: Ivan MATĚJKA Literární noviny 30/2013

více  ZDE